torsdag

2012-09-20
Jag har gåshud
och händerna
är kalla.
får ont i huvudet av
tjejerna i klassen
som alltidalltid ska fåna sig.
några elever passerar
genom klassrummet,
vinkar åt vissa,ger
blickar åt andra.
lyssnar på denhär och
sneglar på klockan.
min ena hörlur har
gått sönder och
jag känner mig lika
naken som
ensam utan
musiken
Höjer
 volymen
ytterligare.
 
filar på min ung cancer bild / pa.
ändrar kontrast och färgbalans.
klonar ,markerar och tänker inte alls.
skriver inte ut den på
gemensamma skrivaren.
ingen i min klass har sett den än,
men både k och m har sett den;
oavsett vilken jag väljer,
kommer de bli besvikna om
jag inte har med en ny bild?
kommer de bli besvikna på mitt PA?
(jag vill bara bevisa att jag kan något
och jag vill så gärna göra bra ifrån mig)
 
måste till passagen
och dit och dit
hur kan allt bokas
in på samma dag?
jag har inte hört
av mig alls
måsteöverallt
måste plugga men
jag orkar inte
vill bara sova och
åka bort
till allra
finaste
Berlin

2 Kommentarer

2012-09-21 @ 10:56:27

det är alltid dom som ska synas mest som har minst att komma med, asså dom ska höras o synas men när det väl kommer till kritan så är dom inte så kaxiga, du är 100 gånger finare, smartare och bättre än dom, jag tror på dig och jag vet att det är många som gör det! massa pussar o kramar till dig!! <3

2012-09-22 @ 18:00:55

Det finns ingen besvikelse i mötet med dig! Det handlar inte om prestationer eller om att vara så duktig som möjligt, det handlar om att vara Människa och mötas bortom jämförelse och bedömning. Följ din intuition kära Carolina!


Design by: Designbloggar



Lämna kommentar



Namn
Kom ihåg mig

E-postadress

Egen blogg

Kommentera

Trackback