slutet på början?

2012-05-03
Det är maj och våren blir snart till sommar.Träden utanför mitt fönster på sjätte våningen har
fått gröna,mjuka knoppar och gatorna är sedan länge tömda på snö.Cyklisterna har flyttat
tillbaka på sina vårcyklar och luften i lungorna isar inte lika mycket när man andas



När jag första gången satte min fot här hade träden just börjat tappa sina färgade löv och snön hade ännu
inte anlänt.







sedan kom snön,julen och jag fick flytta hem





Det blev nytt år.Lovet tog slut och jag hann inte ens börja vårterminen.Blev inlagd igen.
Träffade fina Ellie.Fick pröva börja skolan igen.Föll och tappade allt.Gick inte ut på nästan
tre veckor.Minns knappt något från den tiden.Det var så otroligt mörkt.Reste mig sakta.
Provade att gå i skolan igen.Föll igen.Träffade fina Amanda.Det betämdes att jag skulle ta
studieuppbehåll.Kände (och känner) mig mer än misslyckad.





jag har lärt mig alla rutiner,identifiera alla ljud som hörs och vet antalet personal,antal rum på
avdelningen och antalet trappsteg det finns i trapphuset



Jag är tacksam för de personer som funnits där vid min sida under den här tiden,
oavsett via mail,vykort,sms,telefon eller funnits på avdelningen.Jag vill tacka de som tog ut mig på cykel
och de som låtit mig kreativa sida utvecklas under den här tiden,de som lyssnat och disskuterat.
Här måste jag tacka K och M; utan er hade det hade det varit mycket svårare.
Så stor eloge till er,jag är mycket tackssam.



Idag skrivs jag ut och efter 115 dagar är det
dags att lämna livet som hospitaliserad.
Och nej,resan slutar inte här,nej den fortsätter.
Så jag hoppas ni fortsätter följa bloggen...


Nu väntar iallafall sommar,flytt,konsert
och sista skolåret
Och nya inlägg såklart.

Kram till alla ni fina!

6 Kommentarer

2012-05-04 @ 10:33:32

kommer alltid att följa din blogg, det är så kul och läsa och titta på alla fina bilder! önskar dig all lycka till, hoppas och tror på dig älskade syster <3 kramar emma

2012-05-05 @ 10:00:24

Åh fina älskade du, klart jag alltid följer din blogg. Älskar dina djupa ord och vackra bilder.

Och jag tycker att vi borde ses snart igen, jag saknar dig massor. Kram! <3

2012-05-06 @ 16:08:25

Kram på dig fina fina Carolina!

2012-05-21 @ 18:54:57

tack för cykelfrämjadets lilla påminnelse om hjälm!

2012-05-25 @ 21:49:23

...Och kanske en cykeltur med vind i håret?

2012-05-25 @ 22:06:13

The end is where we start from - T.S. Eliot


Design by: Designbloggar



Lämna kommentar



Namn
Kom ihåg mig

E-postadress

Egen blogg

Kommentera

Trackback